+ Pridať inzerát

Školský špeciálny pedagóg

Školský špeciálny pedagóg
Slovakia Prešovský kraj Prešovský kraj Published November 2, 2020 ID #925574

Mzda: 1064,50 € za mesiac

Dĺžka praxe: aspoň 2 roky

Pracovný pomer - doba: pracovný pomer na určitú dobu

Pracovná oblasť: Výchova, vzdelávanie a šport

Názov pozície: Školský špeciálny pedagóg

Ponúkaný plat: 1064,50 € za mesiac

Názov spoločnosti: Cirkevná materská škola sv. Jakuba, Námestie sv. Jakuba 33/3, Veľký Šariš



Text inzerátu: Náplň práce:
Školský špeciálny pedagóg v MŠ:

1) vykonáva odborné činnostiv rámci špeciálnopedagogickej diagnostiky, individuálneho, alebo skupinového poradenstva a intervencie deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia, deťom s mentálnym postihnutím, sluchovým postihnutím, zrakovým postihnutím, telesným postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou, autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami, viacnásobným postihnutím, chorým alebo zdravotne oslabeným, s vývinovými poruchami a odborné činnosti spojené s reedukáciou porúch správania. Poskytuje špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom detí a pedagogickým zamestnancom škôl,
2) spolupodieľa sa na vytváraní, aktualizácii, inovácii IVVP pre deti so ŠVVP, následne sa podieľa na jeho aplikácii v praxi,
3) realizuje individuálnu a skupinovú špeciálnopedagogickú screeningovú diagnostiku sociálne a zdravotne znevýhodnených detí,
4) kompletizuje dokumentáciu individuálne začlenených detí a dohliada na používanie kompenzačných pomôcok odporúčaných zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie,
5) odborne zabezpečuje integráciu a inklúziu zdravotne znevýhodnených detí a ich dokumentáciu a následne odporúča zákonnému zástupcovi dieťaťa odborné vyšetrenie v príslušnom CPPPaP,
6) systematicky sa vzdeláva a sleduje nové prístupy a trendy v odborných oblastiach súvisiacich s náplňou, poslaním a koncepciou MŠ,
7) spolupracuje a podieľa sa na vypracovaní akčného plánu pre inkluzívne vzdelávanie,
8) vedie presnú evidenciu (záznamový hárok a portfólio každého dieťaťa) riešených prípadov v rámci individuálnej a skupinovej činnosti s deťmi,
9) zachováva mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel pri vykonávaní prác vo verejnom záujme,
10) pripravuje deti so špeciálnopedagogickými potrebami pre vstup do základnej školy, aktívne pomáha rodičom a zamestnancom škôl pri výbere optimálneho spôsobu zaškolenia,
11) poskytuje konzultácie a poradenstvo ostatným pedagógom v MŠ a aj rodičom dieťaťa počas celej školskej dochádzky,
12) spolupracuje s ostatnými poradenskými zariadeniami predovšetkým s centrom špeciálno-pedagogického poradenstva a centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie,
13) zabezpečuje písomnú dokumentáciu potrebnú k odoslaniu do centier poradenstva od rodičov a triednych učiteľov, sprostredkováva priamy kontakt so psychológmi, špeciálnymi pedagógmi, s pedopsychiatrom, s inými odbornými lekármi,
14) orientuje sa v diagnózach jednotlivých detí, v prognózach ich stavu, v anamnéze, socio-kultúrnom, prípadne aj ekonomickom zázemí dieťaťa,
15) podieľasa na sociálnom, spoločenskom začlenení dieťaťa so ŠVVP do rovesníckych skupín,
16) dozerá na podporu budovania, v čo najvyššej možnej miere,samostatnosti znevýhodneného dieťaťa (napr. aj vo vzťahu k spolupráci s asistentom učiteľa), podieľa sa na učení dieťaťa k samostatnosti do takej miery, do akej to dovolí charakter jeho znevýhodnenia,



17) aktívne sa zúčastňuje prijímania nových detí a pri ich adaptácii na nový kolektív MŠ,
18) podieľa sa na koordinácii práce asistentov učiteľov,
19) podieľa sa na plánovaní inkluzívneho vzdelávania školy a tvorbe školského vzdelávacieho programu v oblasti práce s deťmi so ŠVVP,
20) odporúča a podľa potreby sa podieľa na úprave prostredia triedy, navrhuje úpravu interiéru tak, aby bol v súlade so ŠVVP dieťaťa, navrhuje zmeny v organizácii vyučovania v súlade so vzdelávacími programami pre jednotlivé druhy znevýhodnení,
21) zúčastňuje sa priamej výchovno - vzdelávacej činnosti s cieľom bližšie spoznať triedu, jednotlivé deti, pozoruje ich prácu počas edukácie,
22) podieľa sa na budovaní špeciálnopedagogickej knižnice, pripravuje a zhromažďuje materiál pre prácu s deťmi (pracovné listy, cvičenia a pod.),
23) organizuje, prípadne realizuje prednáškovú činnosť (v prípade potreby oboznamuje pedagogických zamestnancov s aktuálnymi otázkami v oblasti špeciálnopedagogickej teórie a praxe,
24) zabezpečuje ochranu osobných údajov detí a citlivých informácií